menu sluit menu

Ride the calorieburner is niet zomaar de slogan van spinning. Met een les spinning verbrandt u tot wel 700 calorieën per les! Onze lessen zijn leuk en gevarieerd. Er zijn verschillende oefeningen waarbij de weerstand van de spinningsfiets wordt aangepast, afhankelijk van het tempo en soort oefening. Door wisselende belasting en verschillende zit- en stahoudingen worden hart, longen, rug- en beenspieren getraind. Spinning helpt om jouw hart sterker te maken, longinhoud te vergroten zodat er meer zuurstof kan worden opgenomen, jouw bloedsomloop te verbeteren zodat je spieren beter worden doorbloed, en om de spieren elastischer te maken zodat je minder snel verzuurt.

 

De weerstand van de spinningsfiets kan per individu worden ingesteld, zodat je zelf de intensiteit van de training kunt regelen. Eventueel kan je jouw inspanningen controleren met een hartslagmeter.

 

Er zijn aparte lessen voor verschillende combinaties van oefeningen:

  • Bij FTB (fatburning) spinning ligt de nadruk op lange intervallen van relatief lage intensiteit. Hierdoor gaat u direct dat vet verbranden wat er anders zo lastig af gaat!
  • Bij interval spinning ligt de nadruk op de afwisseling in snelheid en helling. Dit is de meest intensieve vorm van spinning en zorgt voor een maximale ontwikkeling van beenspieren, hart en longen.
  • De les bestaat uit blokken van klimmen op de fiets afgewisseld met spierversterkende oefeningen en krachttraining naast de fiets. Perfect om in vorm te komen en goed je been en rompspieren te versterken. Doe mee en ervaar!
  • Allround spinning is een combinatie van beide varianten.

 

Voor het actuele rooster klikt u hier.